Program

PROMOCIJA VINA SA JUGA ITALIJE


10-12. februar, Dani vina sa Juga Italije, Mercator Hipermarket, Idea Ušće i Idea Beograđanka

13-28. februar, Dani vina sa Juga Italije u odabranim restoranima i vinotekama

16. februar, Vođena degustacija u Metro HoReCa Centru, Vidikovac

20. februar, Vođena degustacija za somelijere, Hotel Hyatt Regency

21. februar, Salon vina sa Juga Italije, Hotel Hyatt Regency


ICE – ITALIJANSKA AGENCIJA ZA SPOLJNU TRGOVINU* u okviru programa Izvozni Plana Juga (Piano Export Sud)**, koji promoviše izvoz iz južnih italijanskih regija: Kalabrije, Kampanije, Pulje i Sicilije, sredinom februara u Beogradu, organizuje za poznavaoce i ljubitelje vina, za uvoznike, restorane, somelijere i medije, niz programa tokom kojih će biti predstavljene autohtone sorte iz ovih regija.

Italija je već duži niz godina najveći svetski proizvođač vina, a procene za 2016. godinu su čak 48,5 miliona hektolitara. Ujedno, Italija je i vodeći izvoznik vina, zahvaljujući između ostalog i značajnim investicijama u tehnologije proizvodnje koje su poslednjih godina doprinele dodatnom poboljšanju kvaliteta ponude. Ono što povezuje regije Kalabriju, Kampaniju, Pulju i Siciliju jesu izuzetno bogatstvo i jedinstvenosti vinske tradicije. Autohtone sorte, nove tehnologije u obradi i skladištenju, uz podršku Izvoznog Plana Juga, posebnog programa aktivnosti koji finansira italijansko Ministarstvo ekonomskog razvoja, imaće prilike da upoznaju i naši uvoznici, somelijeri, novinari i ljubitelji vina, kao i stručnjaci iz regiona, koji su takođe pozvani na ovu manifestaciju.

Manifestacija pod nazivom Dani vina sa Juga Italije počinje u Mercator Hipermarketu Novi Beograd i u Idea Ušće i Idea Beograđanka, gde će od 10. do 12. februara na organizovanim degustacijama kupci moći će da se sretnu sa ovim vinima. Zatim, od 13 do 28. februara Dani se nastavljaju u odabranim restoranima gde će posetioci imati prilike da probaju izuzetna vina ove četiri regije, a isto tako da uživaju u specijalnom meniju koji će sastaviti šefovi kuhinja pet uglednih restorana (Madera, Dva jelena, Trattoria Campania, Rustique, Klub književnika) spajajući na najbolje načine ukuse i arome Juga Italije. U tri dana vikenda, 16, 17. i 18. februara, u dvanaest odabranih vinoteka (Baltasar, Podrum Wine Art Novi Beograd i Podrum Wine Art u Višnjićevoj ulici, Srpska kuća vina2, Vino i tako to, objekti u Njegoševoj i Mileševskoj u Beogradu i objekat u ulica Maksiima Gorkog u Novom Sadu, Compania de Vinos, Pampour Bar, Steak & Wine Bar, Wine and Pleasure i Cantina del Vino) održaće se programi tokom kojih će posetioci moći da prisustvuju degustacijama, promocijama i specijalno organizovanim večerama, i gde će po povoljnim uslovima moći da nabave neka od ovih vrhunskih vina.

METRO Cash&Carry Srbija i ICE – Italijanska agencija za spoljnu trgovinu , u sklopu promocije Dani vina sa Juga Italije, 16. februara organizovaće jedinstvenu prezentaciju vina. Prezentacija i degustacija osam izabranih vina sa Juga Italije biće organizovana u Metro HoReCa Centru na Vidikovcu, a vodiće je Igor Luković, somelijer i glavni urednik časopisa Vino&Fino. Praćenje trendova na vinskoj sceni kao i inovativan pristup, čine METRO prepoznatljivim kako od strane brojnih vinara tako i od strane kupaca, naročito u HoReCa segmentu.

Ovom prilikom iz Italije dolazi čuveni enolog Barbara Tamburini, jedan od vrhunskih stručnjaka čija ekspertiza prevazilazi granice Italije i rodne Toskane. Više od 150 proizvođača vina i ljubitelja vinogradarstva ima je za konsultanta. Zaljubljenik u vinsku kulturu od ranih dana, poznata je po senzitivnosti kojom pristupa vinu, i posmatra njegove potencijale, uvek u vezi sa podnebljem na kome grožđe sazreva. Posvećena istraživanjima i spremna da u svakom trenutku isproba i primeni inovacije, stručna je i u razumevanju tržišnih kretanja u ovom sektoru. Kada je poslednji put bila u Srbiji, u novembru mesecu 2016, i održala masterclass stručnoj publici, što je i bio početak i ujedno prva faza promocije vina sa Juga Italije, izjavila je da Srbija postaje sve atraktivnija zemlja na svetskoj vinskoj sceni, jer je primetila zainteresovanost i entuzijazma vinara, a smatra da i naše podneblje pruža izuzetne mogućnosti za uzgoj vinove loze.

20. februara u Ellington’s klubu hotela Hyatt Regency, u saradnji sa Udruženjem somelijera Srbije (SERSA), Barbara Tamburini će, uz asistenciju Igora Lukovića i Ivana Nikolića, održati vođenu degustaciju deset odabranih vina iz Kalabrije, Kampanije, Pulje i sa Sicilije, za polaznike kursa za somelijere i članove SERSA-e.

Na centralnom događaju manifestacije, salonu BORSA VINI DEL SUD ITALIA koji će biti održan 21. februara 2017.godine u Kristalnoj dvorani Hotela Hyatt, predstaviće se 26 vinara iz ove četiri regije južne Italije uz degustaciju vina po njenom izboru. Salon je namenjen samo za profesionalnu publiku, a za dobijanje pozivnice potrebno je da pošaljite e-mail na adresu: belgrado@ice.it.

O važnosti ovog Salona govori i to da će salon posetiti više od 50 privrednika iz ovog sektora iz čak 10 zemalja iz okruženja, za čiju su selekciju zaslužne kancelarije Agencije ICE u Ljubljani, Zagrebu, Tirani, Sofiji, Bukureštu i Budimpešti. Radi se o nekim od najvećih uvoznika i distributera pića iz pojedinih zemalja kao i predstavnicima najznačajnijih medija specijalizovanih za vinsku kulturu.


– *ICE – Italijanska agencija za spoljnu trgovinu je vladina ustanova koja se bavi promocijom i internacionalizacijom italijanskih firmi, u okviru strategija Ministarstva ekonomskog razvoja Italije. Zadatak ICE Agencije je da olakša, razvija i promoviše trgovinu i poslovne odnose između italijanskog i stranih tržišta, da sa posebnom pažnjom prati potrebe malih i srednjih preduzeća, njihovih konzorcijuma i udruženja i podržava izvoz roba i usluga „Made in Italy“ na međunarodna tržišta.
– Preko glavnog sedišta u Rimu, kancelarije u Milanu i globalnom mrežom od 79 kancelarija u 65 zemalja sveta, pod okriljem italijanskih ambasada i konzulata, ICE – Agencija pruža informacije, podršku, promociju, obuku i saradnju u oblasti industrije, robe široke potrošnje kao i u sektoru usluga.
– ICE – Italijanska agencija za spoljnu trgovinu sarađuje sa italijanskim regijama, privrednim komorama, poslovnim udruženjima i drugim javnim i privatnim organizacijama. Svake godine ICE – Agencija širom sveta realizuje na stotine promotivnih programa i pruža personalizovane usluge i asistenciju hiljadama italijanskih kompanija.
– ICE – Italijanska agencija za spoljnu trgovinu takođe pomaže i pruža podršku stranim kompanijama koje žele da uspostave ili poboljšaju poslovne i trgovinske odnose sa italijanskim kompanijama ili žele da investiraju u Italiji.
www.italtrade.com
www.italtrade.com/countries/europe/srbija/index.htm

**Izvozni Plan Juga je trogodišnji program podrške promociji proizvoda i usluga preduzeća iz četiri južne regije (Kalabrija, Kampanija, Pulija i Sicilija). Plan, koji se finansira iz fondova Akcionog plana italijanskog Ministarstva za ekonomski razvoj, podstiče internacionalizaciju MSP-a i promoviše pozicioniranje italijanskih proizvoda u svetu. Agencija ICE je ustanova koja sprovodi ovaj Plan, u saradnji sa regijama, teritorijalnim jedinicama i lokalnom privredom.